tisdag 25 oktober 2011

När himmelen brinner

Med en mängd puder i håret vandrar jag mot bussen i kylan klockan sju på morgonen. Det är fortfarande natt ute. Nu förtiden är det så mörkt på morgonen så det känns som att det är mitt i natten och man egentligen inte har något att göra uppe. När kylan dessutom kommit som ett bombnedslag går man och hackar tänder hela vägen från bussen till skolan. Mer motiverad blir man inte när en tanke på den stora, sköna sängen med dom fluffiga och varma täckena och en otroligt fin pojke i. visst, jag saknar vintern och snön men kylan är inte något jag längtat efter.

Nej, att vara hemma idag hade inte varit helt fel. Sitta i soffan med ett av dom fluffiga täckena, tjocksockarna som just nu ligger i garderoben till ingen nytta, med en varm kopp te och se på någon mysig film. Men jag är inte hemma och jag har varken täcken, tjocksockar, te eller någon mysig film. Klockan är 08.25 och jag börjar om exakt en timme och fyrtio minuter. Men efter min nuko lektion och en uppspelning av jazz i cafeterian ska jag sätta mig på bussen mot vännäs med den bästa killen på jorden. Sen. Sen ska jag få ta det lugnt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar